Jajemänsan! Idag har jag stolt stått i hela 2,5 timme och lagat Raggmunk med fläsk till min värdfamilj. Det ni! Jag skulle vilja säga att jag tog bilden själv men som den nöt jag är så var jag alldeles för hungrig när vi äntligen skulle äta att jag lik förbannat glömde ta en bild på mitt mästerverk. Poooooo. Aja, det är ju ingen idé att gråta över spilld mat( ehh..neej nu blev det nog inte riktigt rätt ). Dock blev det inte riktigt som hemma för i detta land har de inte rimmat sidfläsk!! ( heter det rimmat? har hjärnsläpp.) De har ju grisar liksom så vart är fläsket?!?! Detta är nackdelen med att bo i ett annat land då man ska försöka laga mat från sin egen kultur. Det må ha alla ingredienser som behövs men det är inte alls samma produkter. Jag fick alltså tag i griskött, som såg ut som kotletter för övrigt, men inte fläsk. Det var iallafall det närmaste vi kunde komma och det funkade bra det med faktiskt. Gjorde även massa ugnsstekta grönsaker som var mumsfilibabba. Jag kan nu även säga att jag ÄNTLIGEN har skrivit ut mig från sjukstugan och är fit for fight igen.YAAY! Idag har jag annars för första gången öppnat på toddlers tillsammans med Sally, en av de andra mammorna. Det gick som en dans tycker jag. Som det alltid gör. Och idag har jag och grabbarna dansat loss till Gagnam Style. Ack så synd att jag inte spelade in för det var episkt! Och ja, jag vet att jag är tjatig men.... 5 DAGAR kvar! <3 Som ett bakslag av dagens middag sitter jag nu med magont och har hamnat i någon slags kolhydratsdvala som jag verkar ha väldigt svårt att ta mig ur. Jag sitter nog här tills jag somnar.. jag så får det bli. Nu signar jag ut, Pussss och kramar från mig!

Kommentera

Publiceras ej